Mr. Hopeless Romantic

Mr. Hopeless Romantic

by

, malay

Andai cinta tak perlu kecewa, akulah orang yang paling bahagia. Ya, pasti aku sedang berbahagia dengan Sarah Nadine. Tak ada orang lain yang boleh membahagiakan aku, kecuali Sarah Nadine. Punyalah hopeless romantic aku masa tu!

Tapi...

Sarah Nadine tinggalkan aku sewaktu hari pernikahan aku dengan dia. Lebih kecewa, dia memilih lelaki lain berbanding aku. Walaupun begitu, aku tetap tak boleh nak lupakan Sarah Nadine.

Mengharapkan dia kembali? Memang tak lah! Tapi, kenapa masih lagi teringat dan tak boleh nak move on? Kenapa aku masih lagi menutup pintu hati aku dan tak mahu mencuba cinta baru?

Arghhh Carl... kau memang Mr. Hopeless Romantic betul! Tak serik nak lupakan cinta lama tapi, tak minat pun nak mulakan cinta baru! Apa maknanya tu? Hopeless lah!
Sehinggalah...

“Pak cik boleh dakwa kamu dengan macam-macam dakwaan. Termasuk tuduhan memiliki 500 gram dadah. Kamu tahukan 15 gram heroin pun, hukumannya mati mandatori? Kamu jangan ingat, pak cik tak boleh buat.” – PAK ISMAIL ITAM INTERPOL

Aku menerima ugutan daripada bapak seorang perempuan yang bernama Aerna Isyqee. Semuanya, gara-gara dia membawa BMW pinjam yang hampir mencalarkan Porsche baru aku tu!

Tak pasal-pasal, aku kena ikut rancangan memikat anaknya yang macam Cik Serba Tahu tetapi, hal cinta langsung tak tahu. Kononnya, aku nak cuba cairkan hati Aerna Isyqee dengan rancangan hopeless romantic aku tu. Niat sebenarnya untuk membuatkan dia menyampah dan sekaligus akan menolak permintaan bapaknya.

Masalahnya sekarang, hati aku pula yang kena hacked!

So, Carl... kau dah habis fikir ke?

Title:Mr. Hopeless Romantic
Edition Language:Malay
ISBN:9789671409848
Format Type:

    Mr. Hopeless Romantic Reviews

  • Ogy Yusof

    santai lepak, sweet, ringkas dan ringan. kalau mini novel puan penulis Syamnuriezmil biasanya begini kisahnya. jangan harapkan sesuatu yang meletup. tengah-tengah stress bolehla baca nak bagi cool dow...

  • nilam

    Walaupun cite dia seperti cik serba tahu.. tetap sukaa!!...

  • Intan  Musa

    Cerita dari sudut Carl Adham a.k.a. Mr Hopeless Romantic mengejar Aerna Isyqee Ismail Itam Interpol a.k.a. Cik Serba Tahu...

  • Anrine

    on the side of the hero.......

  • WaNie Jud

    cerita pasal carl di sebalik CST.....itu jerrr...

  • yuhanis khalida

    hilang stress layan novel ni . ...

  • LadyKeira Zachary

    sweet...