Lakaran Cinta Di Garis Waktu

Lakaran Cinta Di Garis Waktu

by

did-not-finished, , anaasa

Cinta itu milik Allah, Hadirnya tanpa diduga, Perginya tanpa dipaksa..

Kerana rancangan bodoh Zakhwan, dua hati menjadi mangsa. Kerana terlalu cinta, Hanim terjerat dalam rasa. Kerana terhutang budi, Firash pula terpaksa menggadai maruah diri.

Dalam masa tiga tahun tu macam-macam bolej jadi, Zack. Aku tak berani ambil risiko. Aku manusia biasa, Zack. Hanim juga! Jangan kau percaturkan hidup kami. Banyak cara lain lagi, Zack. Kita fikir sama-sama, okey? - Firash

Tak ada! Memang tak ada cara lain lagi dah. Rash. Kau tolonglah aku kali ni! Tiga tahun aje aku mintak kau jadi suami Hanim. Lepas aku balik dari UK nanti, kau boleh ceraikan dia. Lepas tu, aku yang akan berkahwin dengan dia. Tolonglah Rash! Aku merayu sangat-sangat. Aku betul-betul sayangkan dia. Aku tak nak dia terlepas ke tangan lelaki lain - Zakhwan

Apa lagi yang mampu mereka katakan, saat kedegilan Zakhwan memang tidak boleh lagi dilenturkan. Hati merelakan dalam terpaksa.

Hmmm, nak cakap apa lagi, Zack? Awak dah buat keputusan. Saya terpaksa akur dengan keputusan awak - Hanim

Dua hati bersatu tanpa cinta. Dua hati bergelut dengan rasa. Namun, tiada siapa boleh menduga. Cinta itu milim DIA. Boelh hadir dan pergi pada bila-bila masa sahaja.

Rash..Saya tak nak berpisah dengan awak. Saya nak jadi makmum awak sampai bila-bila. Saya nak awak jadi imam saya sampai hujung nyawa... Hanim

Lakaran cinta di garis waktu! Ya, dia lakarkan cinta di hati Hanim dan juga hatinya. Dia merasai apa yang Hanim rasa. Namun, antara cinta dan janji, dia harus noktahkan cerita mereka.

Title:Lakaran Cinta Di Garis Waktu
Edition Language:Malay
ISBN:9789670870229
Format Type:

    Lakaran Cinta Di Garis Waktu Reviews

  • Nonie?serenity2bliss

    Announcement before review: N nak give this book away for free. You only need to pay postage fee. Boleh PM jika berminat Buku ini diberi oleh pihak penerbit kerana kesulitan yang berlaku dalam proses ...

  • Wan Azida

    Puas hati membaca kisah mereka. Berbaloi rasanya menunggu #FirashHanim ke versi cetak.Kisah cinta yg dimulakan sebab plan gila kwn baik Firash dn kekasih Hanim, Zakhwan yg menyuruh mereka bernikah sel...

  • Mrs Love

    Sangat2 best!...

  • W. N. Izzaty

    For me, LCDW ni tersangatla best...ada macam macam feeling (sweet, sedih, geram)...jalan cerita yang menarik dan cara pengolahan yang bagus tanpa meleret leret...sebab, biasanya kalau sinopsis novel m...

  • Ella

    3.7*Saya cuba tak mahu jadi kedekut dgn bintang2 saya. Walaupun permulaan cerita ni tersangatlah cliche, jln ceritanya berbeza dgn novel yg saya baca minggu lepas. Tapi kisah cinta tetap cliche dgn jl...

  • Ogy Yusof

    memang hangin jer rasa ngan zakhwan bengong nih. dia ingat si hanim tu patung ke suka-suka nak suruh kawin ngan orang lain dalan tempoh 3 tahun sampai dia habis belajar pastu balik suruh cerai pastu d...