Cik Bunga Dan Encik Sombong

Cik Bunga Dan Encik Sombong

Aku? Aku INTAN ASNIDAR. Mana cantik pun. Kulit pun ala-ala hangit. Kerja di kedai bunga dengan gaji cukup-cukup makan. Tak ada apa-apa yang istimewa tentang aku melainkan aku ada sebuah keluarga yang sangat bahagia.

Dia? Dia memang segak. Nama dia pun sedap, HARRIS ISQANDAR. Kalau sekali pandang mesti tak nak lepas. Kulit dia putih amat sampai mak ingat aku dah bawa balik orang Belanda masa aku bawa dia datang kampung aku buat kali pertamanya. Tapi tak kisahlah semua tu, tak penting sangat. Kemudian-kemudian nanti, rupa paras tu bakal duduk tempat keempat atau kelima.

Asal-asalnya, dia suruh aku jadi tunang terkejut dia sebabnya gadis yang sepatutnya jadi tunang dia pada hari tu sudah lari. Okeylah sebab satu hari saja, kira aku tolong orang dalam darurat. Tapi paling terkejut bila dia cakap,

“Okey Intan, mulai sekarang, awak adalah tunang dan bakal isteri saya. Sekiranya ada sesiapa kacau awak, tolong jangan berahsia dengan saya sebab kita bakal menjadi suami isteri. Suami isteri tidak boleh ada sebarang rahsia.”

Terkejut amat aku. Tapi sebelum tu mak dia, Datin Nora ada beri amaran kepadaku, “Jangan mimpi nak jadi menantu saya!”

Ah! Aku pun tak nak jadi menantu dia. Tak berminat langsung. Tapi sungguhlah kata orang, kalau sudah jodoh, tentu saja tak ke mana. Tinggal lagi, lama manakah rumah tangga tersebut bakal bertahan atau benarkah INTAN ASNIDAR itu hak milik kekal HARRIS ISQANDAR?

Title:Cik Bunga Dan Encik Sombong
Edition Language:Malay
ISBN:9789670246154
Format Type:

    Cik Bunga Dan Encik Sombong Reviews

  • Sha Mslvoe

    What a sweet book! This book never fail to make me smile and I especially appreciate the author's writing. I loved it ♥♥♥Sweet giler cerita ini. Terhibur sha dengan jalan cerita yang penuh santa...

  • Don ?

    4.5 tak sangka aku akan menyesal sebab jual buku ni lepas baca 3 muka surat je. maafkan saya dik airisz. saya underestimate ke-sempoi-an novel ni masa beli 2012 dulu...tanpa sedar. suka wataknya, suka...

  • Gobokairina

    Kredit untuk ending yang lain daripada yang lain. Kreatif sungguh!Review panjang? Ala..sebab tu kita ada hari esok. Eh! Eh! hahaha :PFull review: 26/12/2013Cinta tak kenal siapa.Ia bukan sekadar frasa...

  • Juliza

    Sebenarnya hamba tidak tahu hendak menulis apa untuk review hamba tentang ‘Cik Bunga dan Encik Sombong’ (CBES) tulisan Airisz ini. Ada ketikanya hamba merasa selesa dan ada masanya hamba merasa ha...

  • kuzzeen

    Naskah untuk dilepaskan; RM14.00. PM je.... Terbuai di awal bab Cik Bunga Dan Encik Sombong...... (anak bendang la katakan!). Moment di kampung Intan dengan berkubang di sawah, menyiang sebaldi ik...

  • Ogy Yusof

    Buku ni dah diadaptasi ya? Jadinya tentu ramai tau kisah yang ada. Cik Bunga - intan asnidarEncik sombong - harris isqandarJodoh dipertemukan dalam keadaan yang langsung tidak sedia. Harris anak orang...

  • Intan  Musa

    Best! Saya suka dengan watak tegas dan cekal Intan Asnidar dan Haris Isqandar. Mereka bertunang dengan cara mendadak hanya untuk mengelak dari maruah dimalukan. Namum, rasa sayang cinta datang kerana ...

  • Safira

    Satu satunya novel yang memaparkan kisah tentang cinta itu memang tidak mengenal rupa walaupun watak lelakinya digambarkan sebagai seorang yang sangat kacak dan kaya....

  • Novel Annie

    novel ni mmg best sgt. gaya penulisan yg santai dan plot yg menarik. mengisahkan Harris meminta bantuan Intan utk menjadi tunangannya, apabila tunang Hariss lari masa hari pertunangan. tnpa berfikir p...

  • rara

    biasa je. jalan cerita dia meleret bila part intan dgn harris.baca pun scan2 je. tak sabar nak abiskan.apapun happy ending. yg bagusnya intan dgn harris ni dia percaya mempercayai.tak cepat melatah dg...